de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dieuwke Lamers - WaarBenJij.nu de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dieuwke Lamers - WaarBenJij.nu

de jungle

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dieuwke

30 Juni 2009 | Thailand, Chiang Mai

Daar zijn we weer! Na drie dagen weg te zijn geweest van de bewoonde wereld zijn we weer in de stad! Achter een computer. We zullen jullie even bijpraten van de tocht. De tocht was echt geweldig, leuke dingen meegemaakt, maar vooral de eerste dag was echt zwaar. Voor Eva die zich nog niet goed voelde was het eigenlijk te zwaar.

Allereerst voordat we over onze tocht gaan vertellen willen we even zeggen dat we alle berichtjes en reacties die we krijgen op onze blogs echt ontzetten leuk vinden en erg waarderen! Dus ga zo door!

Aan het begin van onze tocht ontmoetten we de rest van de groep waar de komende dagen mee gingen rondtrekken. Het waren twee Amerikanen, Brett en Blake, drie Canadezen, Mark, Luke en Greg en twee Engelse meisjes, Olivia en Olivia. Ze waren erg gezellig. We gingen naar een orchideentuin, maar dit was niet erg interessant. Snel door naar de olifanten dus! Na een rit van een uur gingen we op de rug van de olifanten zitten. Dit was erg leuk en Dieuwke genoot er helemaal van! De olifanten stopten halverwege en gingen rare bromgeluiden maken. Ook gingen ze hun behoefte doen. Na een korte stop gingen we weer door. Uiteindelijk mocht Dieuwke op de nek van de olifant zitten en even later Eva ook! Dit was erg leuk, maar ook erg harig!

Na de olifanten gingen we lunchen en begonnen we de trek. Het ging steil omhoog en het was erg zwaar. Het was een tocht van totaal 9 km in 3 uur. Vooral voor Eva was dit nog zwaarder omdat ze zich nog ziek voelde en eigenlijk er helemaal geen zin meer in had. Gelukkig was er nog een jongen half ziek en bleven Eva en Greg achterop bij de rest.

Gelukkig waren we boven en hadden we super mooi uitzicht over de omgeving en andere bergen! Na een douche met uitzicht over het dal gingen we eten. Dit was erg lekker en na een kaartspelletje en wat gepraat gingen we slapen. We waren allemaal erg moe!

De volgende dag gingen we vier uur lopen. Echter was dit bijna allemaal plat of bergafwaarts! Dus dit ging een stuk beter en tussendoor hadden we nog twee watervallen! Dit was erg leuk!
Savonds kwamen we weer bij een dorpje en gingen we eten en slapen. Echter vlak voordat we gingen slapen zagen we iets wat vlak naast ons zat. Iets groots, zwarts en harig! Een tarantula! Erg prettig idee dat dat vlak bij ons in de buurt is waar we hebben rondgelopen! Ze konden ons ook bespringen hoorden we en waren erg giftig! Een van de thaien deed een illustratie van wat er kon gebeuren. Hij begon opeens te shaken en ging op de grond liggen! Gekke Thaien!

De volgende ochtend gingen White water rafting en dit was zo gaaf! Er waren best veel golven en versnellingen en het begon hard te regenen. In de regen gingen we Bamboorafting doen en lunchen. Toen het droog werd gingen we met het busje naar de LongNecks. Deze zaten niet bij ons in het pakket dus mochten we niet naar binnen. We vonden 10 euro pp te duur. Om 6 uur waren we weer terug in Chiang Mai.

We vonden gelukkig snel een hotel voor 5 euro en gingen lekker Kroketten en FrikaNdellen eten. Dat hadden we zeker verdiend! Om tien uur hadden we afgesproken met de mensen van de trekking en hebben we een gezellige avond gehad. Vandaag hebben we vooral geslapen en op internet gezeten. Vanavond gaan we naar de nachtmarkt! De Thai Massage willen we al een week, maar zit er niet meer in. Misschien een Malaysian Massage?

Morgen hebben we een cooking course en dinsdag gaan we weer door naar Malaysia! Dat wordt pas weer internet in KL denken we!

Er zijn nieuwe foto's opgeload. Die zijn hier te zien: http://www.flickr.com/photos/40584647@N04/
Wegens wat vergeetachtige probleempjes hebben we een nieuwe flickr site aangemaakt.

Liefs van ons!
PS. Met Eva gaat het een stuk beter!



  • 19 Juli 2009 - 12:40

    Henk/ 't Zusje:

    Hallo liefies! Leuk leuk leuk... Ik heb wat van de foto's gezien en dat zag er heel GOEDD uit! Ik hoop dat jullie vandaag een beetje zijn bijgekomen, en dat er straks toch nog ergens een massage ligt te wachten. Kan me voorstellen dat ej dat wel echt even wil en toch ook wel moet doen hoor... Heerlijk relaxed en dan fijngeknepen worden tussen de priegelvingers van een thai. (Volgens mij is Thai trouwens enkelvoud en meervoud, dus klopt 'thaien' niet helemaal ;)
    Nou fijne avond en weer leuk iets van jullie te lezen, ik kijk er steeds naar uit!
    Dikke kus en lieve liefs,
    Henk

  • 19 Juli 2009 - 13:19

    Hanneke Mantje:

    Hoi Dieuwke, leuk om weer wat te lezen van je. Fijn reis maak je. Voorlopig zal ik ws. alleen af en toe lezen want heb nu zelf vakantie en ws geen pc in de buurt. Wens je goedetijd verder en tot ziens Hanneke

  • 19 Juli 2009 - 13:47

    Wanda:

    erg leuk om zo elke weer een stukje reisverhaal te lezen. De foto's zijn hartstikke leuk. Wel bijzonder hoor!!
    Geniet lekker en we horen graag weer van je.

    liefs WAnda

  • 19 Juli 2009 - 16:46

    Tineke & Fred:

    Hai lieve meid,
    Ik zie dat jij en Eva erg genieten van jullie reis. Wij genieten ook van jullie verslagen en de mooie foto's. Fantastisch wat jullie doen.
    Ik ken verscheidene mensen die nu jaloers zijn op jullie.
    Nou ik hoop dat jullie een ontzettend lekkere massage krijgen en dat lekker kunnen ontspannen.
    Heel veel liefs en XXX van ons.
    Tineke & Fred

  • 19 Juli 2009 - 16:46

    Tineke & Fred:

    Hai lieve meid,
    Ik zie dat jij en Eva erg genieten van jullie reis. Wij genieten ook van jullie verslagen en de mooie foto's. Fantastisch wat jullie doen.
    Ik ken verscheidene mensen die nu jaloers zijn op jullie.
    Nou ik hoop dat jullie een ontzettend lekkere massage krijgen en dat lekker kunnen ontspannen.
    Heel veel liefs en XXX van ons.
    Tineke & Fred

  • 19 Juli 2009 - 19:10

    Iris:

    Haai meiden,
    Even een teken van leven vanuit Engeland. Het klinkt hartstikke leuk allemaal! Volgens mij wordt dit/is dit echt een onvergetelijke reis voor jullie. Geniet er van!!!
    XXX

  • 20 Juli 2009 - 14:53

    Leonie:

    Hey leuk weer van jullie te horen! Mooie foto's, echt lief dat aapje en die olifant en vooral die leeuwtjes! Maar die spin... 0.o
    Krijg zo echt zin in mijn grote 'safari', nog drie nachtjes slapen! ^^

  • 26 Juli 2009 - 16:44

    Jaco En Marlijn:

    Hee die Dieuwke,

    Erg leuk om je reisverslagen te lezen. De bezochte plekken komen ons bekend voor, jammer alleen dat we erg jaloers op je zijn :) Veel plezier nog en genieten doe je zeker, dat zien we wel de foto's.

    Groetjes,

    Jaco en Marlijn

  • 30 Juli 2009 - 18:36

    John:

    Hee dames,

    Wat een geweldige reis maken jullie!
    Leuke foto's. Ik hoop dat die thaise massage ergens nog langs komt na al die vermoeiende tochten. Blijf vooral gezond en genieten van al die mooie dingen die jullie op deze onvergetelijke reis tegen komen. Ik blijf wel thuis genieten van jullie verslag en foto's.

    Groetjes, John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Dieuwke

Hallo Allemaal, Zoals de meesten van jullie weten, ben ik net geslaagd. En voordat ik nu ga beginnen aan de volgende fase van mijn opleiding, namelijk de universiteit van Wageningen, ga ik deze maand genieten van het prachtige Thailand! Een land vol prachtige natuur, lachende mensen, warmte en mooie stranden. Samen met een vriendin, Eva, ga ik backpacken. We hebben nu alleen nog maar globale plannen van wat we willen doen, dus als ik morgen daar in Thaland aankom begint een super gaaf avontuur. We zitten nog nergens aan vast en kunnen de hele maand doen waar we zin in hebben. Ik ben erg benieuwd, een klein beetje zenuwachtige maar heb er heel veel zin in! Ik hou jullie op de hoogte... Dikke kus, Dees

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 11477

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 03 Mei 2015

Life in Burundi

28 Maart 2014 - 08 Augustus 2014

Stage in Uganda!

08 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: