Met wat vertraging, dan nu nogmaals kuala lumpur! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Dieuwke Lamers - WaarBenJij.nu Met wat vertraging, dan nu nogmaals kuala lumpur! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Dieuwke Lamers - WaarBenJij.nu

Met wat vertraging, dan nu nogmaals kuala lumpur!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dieuwke

09 Augustus 2009 | Nederland, Leiden

hallo allemaal!
Daar zijn we weer! Inmiddels wel weer terug in bangkok en hebben we onze tijd in kuala lumpur er al weer opzitten! Het was een bliksem bezoekje maar het was zo anders dan dat we al gezien hadden. In Bangkok is het vooral cultuur, evenals Ayutthaya, maar Chiang Mai was vooral natuur en de eilanden waren strand, zon en zee, blauwe lucht en s nachts onweer in de verte en regen. Melaka was voor ons vooral shoppen en rust! Alhoewel Ayer Keroh vooral fun was! Kuala Lumpur was heel anders. Modern, schoon, hip en vooral mooie en hoge architectuur! De Petronas torens zijn hier een voorbeeld van. De meeste mensen zullen ze wel kennen als ze een foto zien!

De ochtend van ons vertrek naar Kuala Lumpur namen we deze keer toch maar een taxi. Wel tien keer zo duur bijna, maar nog steeds maar 2 euro. De prijzen blijven wennen. Zeker als we terug komen in nederland! ‘Wat? Geen taxi voor 5 rm per persoon? (1 euro =5 rm.) belachelijk!’ Haha. We ontbijten op Melaka Sentral met een overheerlijke walnoten rozijnen brood! Dat was genieten! Na een busrit van 2 uur waren we in Kuala Lumpur. Het begin was weer even wennen. Waar moeten we heen? Waar zijn we überhaupt? En na zoals zo vaak de verkeerde kant te zijn opgestuurd kwamen we bij een man die ons wel naar zijn hotel bracht. Dat stelde niet veel voor maar voor 8 euro per nacht ging het wel dachten we. Helaas was de ventilator niet genoeg om de ergste hitte te verkoelen en hebben we hierdoor twee nachten nauwelijks geslapen.

Na onze kamer te hebben bekeken, onze spullen te hebben neergelegd zijn we de stad in gegaan. We zijn door Chinatown gelopen want daar was ons hotel vlakbij en vonden het vooral erg druk. We zijn een stuk gaan lopen tot we een lief wit kerkje zagen. We gingen op de trap zitten en aten onze meegebrachte walnoten brood. Hierna zijn we verder gaan lopen en zijn we een shoppingsmall in gegaan. Heerlijk verfrissend. We namen de monorail terug naar ons hotel.

De volgende dag gingen we maar KLCC waar de Petronas torens staan. Daar hebben we foto’s van gemaakt en rond gelopen. We besloten om ’s avonds de telecom toren in te gaan en hebben nog een uur bij de toren gestaan om mensen te kijken. Bij de kaartjes van de toren zaten ook f1 ‘rijden’, paardrijden (voor kinderen, ouderen mochten er mee op de foto.) en de animalzone. Hier kreeg eva al snel een slang om der nek, maar foto maken kostte 1 euro. Beetje jammer als je al betaalt voor het kaartje om in de zone te mogen wat vrij weinig voorstelde.

We gingen eten, en na een zoektocht naar eetkraampjes, die we vervolgens niet vonden gingen we maar pizza eten. Om vervolgens een mini stukje pizza te krijgen. Deze was wel erg lekker en met een patatje en een salade zelfs genoeg. Het werd donker en we gingen de toren in. We konden tot 250 meter komen en alle hoge gebouwen leken op eens mini. Dit was erg leuk om te zien, en eenmaal beneden maakten de gebouwen toch een minder indrukwekkende indruk!
We besloten dat we de laatste dag toch om 8 uur in de rij gingen staan voor de Petronas torens. Zo kon je een van de 1400 beschikbare kaarten per dag gratis bemachtigen. Zo stonden we een uur in de rij met nog zo’n 250 mensen. Maar we hadden de kaarten! Zo konden we Kuala Lumpur ook overdag vanaf boven bekijken!

Op de brandoefening in een shoppingmall, waar we door heen liepen, reageerde mensen precies zoals het hoort. Raak niet in paniek, rustig blijven lopen, en ga gerust nog een winkel in! Na deze uitermate rustige en goede brandoefening gingen we ontbijten en zagen we eindelijk hoe onze geliefde drank hier, kopi tarik, gemaakt wordt. Dit is koffie die getrokken word. Dat wil zeggen, de koffie wordt van de ene beker naar de andere beker gegoten! En dat op een bepaalde manier! Erg leuk! Na het laatste ontbijt van toast met kaya, kokosnoot jam, gingen we terug naar ons hotel. We pakten de laatste dingen in en gingen in de stromende regen naar de light rail om zo naar KL sentral te gaan. Op naar de skybus om naar de airport te gaan!

De vlucht ging voorspoedig en hadden geen vertraging! We hadden meer last van onze oren dan normaal en landden weer op een mooi vliegveld! Blijft indrukwekkend! We namen de bus naar Bangkok, Kao San Road en hebben daar een hotel gezocht. Ons gereserveerde hotel was opeens vol en we zitten nu in een prima hotel. Lekker goedkoop en airco! Morgen Bangkok weer in en vrijdag zien we hoogst waarschijnlijk lizzie!

We vliegen zaterdag nacht, onze tijd om 00.45 en landen om 14.45 jullie tijd weer in Nederland! We vliegen met egyptair! Onze vluchtnummer is ms 757 vanuit Cairo!

Veel liefs van ons die nog even genieten van de laatste dagen!