The Perhentian Islands, de eerste domper - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dieuwke Lamers - WaarBenJij.nu The Perhentian Islands, de eerste domper - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dieuwke Lamers - WaarBenJij.nu

The Perhentian Islands, de eerste domper

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dieuwke

28 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hier zijn we weer! Een tijdje hebben we geen internet gebruikt omdat we het strand wel erg fijn vonden!
Ook heeft Dieuwke haar Duikcursus van vier dagen nu afgegrond en kunnnen we nu samen op internet ons verhaaltje schrijven.

Allereerst vlogen we van Chiang Mai naar Kuala Lumpur. Onze voorbereiding was goed, we hebben namelijk een Lonely Planet gekocht! Daar kun je niet zonder. Echter hadden we hem verder niet echt bekeken en zijn we gewoon maar naar de eilanden gegaan! We hadden weer eens vertraging, alleen nu maar 5 minuten. Dit viel dus erg mee. In Kuala Lumpurs luchthaven besloten we om maar meteen naar de eilanden te gaan. We gingen naar KL Sentral en vandaar uit door naar de Perhentian Eilanden. Klonk goed en een taxi chauffeur wist bij welk busstation we moesten zijn, want er zijn er 5! Aangekomen bij het busstation bleek het zo te zijn dat we via een andere busstation moesten gaan en hebben we snel de lightrail naar het goede busstation gepakt! Toen we de buskaartjes kochten hadden we nog 1 uur om te eten, eten te kopen voor onderweg en telefoonkaarten te kopen. Echter was er geen seven eleven in de buurt en hebben we bij een te duur biologisch, dynamisch, gezond winkeltje crackers en drinken gekocht. Na een uitgebreide maaltijd bij de McDonalds, gingen we naar de bussen toe, om de nightbus naar Kuala Besut te nemen. Vanuit daaruit moesten we met de Ferry door naar de eilanden. In Kuala Besut kwalen we om half 6 sochtends aan en moesten we wachten tot 7 uur voordat de ferry ging. We kwamen hier een jongen tegen die we ook al in Kuala Lumpur, Vliegtuig en ons guesthouse in Chiang Mai tegen zijn gekomen. Dit was best grappig, alhoewel Eva hem niet herkende, hij haar wel!

Na aangekomen te zijn op het eiland viel het bij ons een beetje tegen. Het was niet het bounty eiland wat vooral Dieuwke in haar hoofd had. Het was slecht weer en het was moeilijk om een kamer te vinden. Na een uurtje zoeken gingen we uiteindelijk bij het Long Beach Chalets. De kamer was ok, maar de mensen die het beheerden waren een beetje eng. Het waren mannen die alleen maar iets te veel naar beneden keken en dubbelzinnige opmerkingen maakten. Uiteindelijk vielen ze best mee, maar aan het begin was het wennen. Het weer werd beter en na een stevig ontbijt zijn we het eiland gaan verkennen. We kwamen op een te mooi en paradijselijk strand aan de andere kant van het eiland. Hier hebben we foto’s gemaakt en zijn toen op een handdoek in slaap gevallen. Helaas had een bush bush man dit door en stal onze camera. Dit was erg balen want daar stonden zo’n 1000 foto’s op, onder andere van de tijgers, slangen en jungletrekking. Ook hadden we gepingpongd met localen en die waren we ook kwijt. Dit was dus de grote domper op de mooie reis! We werden door een Canadees geholpen die er voor zorgde dat we gratis en wel bij het Politiebureau aankwamen. Hier hebben we aangifte gedaan en wetende dat we onze camera niet meer terug gingen krijgen moesten we toch iets moois maken van de vakantie. Na een lange nacht met denken over alle foto’s die we kwijt waren, de camera zelf is niet het ergste, zijn we de volgende dag toch met frisse moed naar het strand gegaan. Dieuwke is gaan uitzoeken waar ze wilde gaan duiken en hebben ons verder wel vermaakt. De volgende dag zou Dieuwke beginnen met haar cursus. Nadat we hebben avondgegeten met kaarslicht op het strand werden we onderbroken door een tropische regenbui en was het eiland weer een stuk minder mooi!

De volgende dag begon om 13.00 de cursus voor Dieuwke en ging Eva zich vermaken met een boek op het strand. Eva had al snel contact met 2 Duitse jongens waar ze uiteindelijk zelfs mee ging snorkelen en zich de rest van de dagen mee heeft vermaakt. De cursus deed Dieuwke met 2 columbiaanse meisjes en een jongen uit Australie! De eerste dag deed ze oefeningentjes, kreeg ze informatie en deed ze al haar eerste duik! Savonds gingen we met de Duitse jongens eten en gezellig op het strand hangen, totdat we wederom werden gestoord door een tropische regenbui. Het nachtleven vonden we binnen niet erg interessant en gingen toen maar slapen.

De dag begon voor Dieuwke vroeg, ze had haar wekker om 8 uur gezet. Dit was een dag van vooral oefeningentjes en informatie krijgen. Deze dag was een stuk saaier dan de andere dagen. Eva ging die dag snorkelen! Ze zag als enige geen haai maar heeft zich vermaakt met het zoeken naar Nemo’s, grote schildpadden gezien, gestoken door kwallen, grote vissen gezien en ander onderwaterleven bewonderd! Deze dag was niet zonnig en toch was Eva volledig verbrand! (Dieuwke die dag daarvoor al!) Savonds hebben we opgetrokken met de jongens en hebben op een ander strand gegeten dan het hoofdstrand, namelijk Coral Bay! We werden weer overvallen door een bui en gingen weer slapen.

Dieuwke deed de volgende dag 1 duik en bekeek de filmpjes vol met informatie. Het was vandaag weer wat minder weer, al werd het aan het einde van de dag een stuk mooier. Eva vermaakte zich vandaag met twee Duitse vrouwen die ze had ontmoet bij het snorkelen en die ze tegen kwam tijdens het ontbijt. Savonds kwam Dieuwke erg laat terug en verder hadden we ons vermaakt op het strand.

Gisteren was het Dieuwkes laatste dag bij de duikcursus! Ze had de grote test en deed twee duiken waarbij haar duikset een beetje kuren kreeg. Dit was niet echt een probleem en kon hierdoor juist haar oefeningentjes in de praktijk brengen. Aan het einde van de dag mocht Dieuwke zich een PADI open water diver noemen! Na weer te hebben gegeten bij kaarslicht, weer overvallen te worden door de regen en uitleg gekregen te hebben van een man over het feit dat regen in de nacht juist goed was gingen we naar onze kamer om koekjes te eten en te kaarten. Eindelijk hebben we ons kaartspel! Het nachtleven op de Perhentian Eilanden!

Vandaag hebben we veel foto’s gemaakt van onszelf en de rest van het eiland met de enige camera die we nog hebben. Hier hebben we ons mee vermaakt en we zijn nu bezig met wat beschermingsmaatregelingen! Namelijk, de overgebleven foto’s op een USB stick zetten om zo sowieso nog 800 foto’s te hebben ook al wordt onze laatste camera ook gestolen!

Het gaat hier dus erg goed, we zijn niet meer ziek, op wat rare darmkrampjes na!

Morgen trekken we weer verder en gaan we naar Melaka om onze Nederlandse roots te beleven! Deze stad was namelijk in de 17/18e eeuw in handen van de Nederlanders! We zijn dus erg benieuwd en zullen na een paar dagen in deze stad, weer verder trekken naar Kuala Lumpur! Het einde van de reis is helaas al weer in zicht!

Tot snel!

Liefs van ons, een beetje bruiner en een beetje roder dan eerst!

• 28 Juli 2009 - 13:54

Henkie:

Ahhh, eindelijk weer een verhaal! En wat een lange :) Leuk leuk leuk...
    Ben blij dat t goed gaat en dat t na de camera toch weer een beetje goed is gekomen. Deeske, we kunnen dus nu samen naar Egypte om te duiken? Of ben je t al weer helemaal zat? Ik had t wel gezien toen in Aus na 5 dagen duiken ;)
    Nou schatties, veel plezier en in ga naar de appie happie eten halen!
    Kus kus

• 28 Juli 2009 - 14:40

Gerben:

hadden jullie al een idee van hoelaat jullie op schiphol landen?
    dan ga ik proberen een ontvangst te regelen :P

• 29 Juli 2009 - 18:23

Fred En Tineke:

Wat een belevenissen. Jullie redden je goed met alles wat er gebeurd.
    Gefeliciteerd paddi. Fijn dat de darmen alles weer kunnen hebben. Geniet nog van jullie reis. We verheugen ons weer op het volgende verhaal
    Liefs van ons.

• 23 Augustus 2009 - 19:23

Leonie:

Aaaawh balen van die camera! :(
    (Mijn camera is ook gejat, maar gelukkig zonder de foto's).