De Nachtmerrie van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dieuwke Lamers - WaarBenJij.nu De Nachtmerrie van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dieuwke Lamers - WaarBenJij.nu

De Nachtmerrie van Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dieuwke

10 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we weer!

Vandaag hebben we veel gedaan. Sochtends had vooral Dieuwke last van haar jetlag en hadden we een langzame start wat we de rest van de dag hebben ingehaald. We namen een tuktuk (die we niet betaalden, maar voor wie een paar keer in reisbureaus zijn binnengelopen, zodat hij gasbonnen kreeg). De tuktuk bracht ons naar allerlei touristische plekjes in Bangkok , zoals de ’standing buddah’, de ‘lucky buddah’ (die gesloten was vanwege een begrafenis) en later een boottocht naar de drijvende markt. Deze was helaas nauwelijks aanwezig, wel hebben we bij een van de enige bootjes die er waren allebei een waaier gekocht. De boottocht was verder ook erg leuk, veel andere mooie gebouwen waar we geen namen van weten en veel huisjes op palen gezien Deze zagen er alleen niet zo stevig meer uit, wel stonden er vaak vrolijke Thaien op die naar ons zwaaiden!

Daarna werden we afgezet in de buurt van de’ reclining buddah’, dit is dachten wij de grootste buddah van Thailand (een liggende). Hier was het erg mooi en we hebben dan ook tijd rondgehangen in de buurt hiervan. Het koninklijke paleis, die daar ook in de buurt was, was dicht tegen die tijd, hier gaan we dan ook later nog een kijkje nemen!

Om ongeveer 18uur hoorden we dat er thuis, op school taart gegeten werd en dat we gemist werden (in iedergeval door Anner). Wij besloten daarom zelf ook wat aan het afscheid van school te doen door onszelf uit te zingen en dit te filmen (kijk zelf maar)!!! Hiermee hebben we onszelf en een hoop Thaien om ons heen erg vermaakt!

Na nog een tijdje rondgehangen te hebben, zijn we terug gelopen naar de Kao San Road en hebben we weer bij hetzelfde vegetarische restaurantje gegeten als gister, het was helaas wel iets minder lekker dan gister, dus hebben we al toetje onszelf verwend met een Mc Flurry!

En dan nu… de nachtmerrie van Bangkok, DE EETTENTJES!! wat een vieze lucht komt er van al die eettentjes op de straat! In Nederland werden we gewaarschuwd hier niet van te eten, nou dat zouden we zelfs niet willen als we er betaalt voor kregen! We worden al misselijk van de geur! Gelukkig zijn niet overal in Bangkok eetkraampjes, wel veel (vooral in de buurt van ons hotel) maar niet overal.

Dit was het zo’n beetje voor vandaag en het ligt aan het internet hoelang het duurt voordat we weer wat schrijven, morgen gaan we in ieder geval met de trein naar Ayutthaya en daarna door met de nachttrein naar Chiang Mai… Waarschijnlijk tot dan ergens!!

Heel veel liefs en kusjes
Eva en Dieuwke

• 10 Juli 2009 - 16:22

Leonie:

Haha ik had net jullie vorige stukje gelezen. Klinkt echt leuk allemaal, en volgens mij ook stukken beter weer dan hier (veel regen)!
    Ben benieuwd naar het filmpje :p

• 10 Juli 2009 - 17:55

Ineke Lamers:

Dag Dieuwke en vriendin,
    Vreeslijk leuk reisverslag, wie het schreef weet ik niet , maar talent is aanwezig. Fijn dat jullie elkaar hebben om van alles te genieten en dan te bedenken dat Marle dat allemaal alleen deed. Nou meiden zet hem op ik zal het allemaal volgen en heel veel plezier en wees goed voor je darmpjes.
    Kus tante Ien

• 11 Juli 2009 - 19:25

Fieke:

Eeej vriendinnetjes!
    Klinkt alsof jullie het hartstikke gezellig hebben samen! :D... Hoe zijn de mannen daar? :P... hihi ja dat is natuurlijk de eerste vraag die ik altijd moet stellen ;-)....
    Hoop dat jullie het nog heel leuk hebben samen! Mijn midweek berlijn was in ieder geval erg leuk, dus dan moet t met jullie vast ook wel lukken! Erg lache filmpje trouwens in de TucTuc!...Spreek jullie erna snel weer!
    kus! Fieke

• 03 Augustus 2009 - 19:59

Wanda:

Goed om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Wat ontzettend vervelend dat een camera gestolen is. Gelukkig hebben jullie nog een tweede. Wij zijn net terug uit Zwitserland enm hebben genoten. Bij thuiskomst lag een kaart van jou. Hartstikke leuk.
    Geniet nog even en veel liefs WAnda