Bkk-Ayutthaya-Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dieuwke Lamers - WaarBenJij.nu Bkk-Ayutthaya-Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dieuwke Lamers - WaarBenJij.nu

Bkk-Ayutthaya-Chiang Mai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dieuwke

13 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal!
We zijn nu vandaag aangekomen in Chiang Mai, met de nachttrein. Dit was een hele ervaring opzich maar was wel leuk. We lagen best lekker en dat terwijl het enige wat ons scheidde van de grond waren een soort van riemen die aan de buitenkant van het bed vast zaten. We sliepen namelijk boven in een soort van stapelbed.

Maar eerst zijn we vertrokken van Bangkok naar Ayutthaya. We gingen met de trein sochtends en hadden een tweede klas coupe. Helaas, want Dieuwke wilde liever lager zitten, zodat ze uit het raam kon hangen, zoals in vele filmpjes en foto's te zien is.
De trein had wederom vertraging.

In Ayuttaya hebben we rondgehangen en ruines van tempels bekeken, wat een stuk mooier was dan alle tempels in Bangkok, althans dat vond Eva. Dieuwke vond het anders mooi. We hebben via het hostel een boottocht gedaan en hebben zo twee Nederlandse jongens ontmoet. Dit was erg gezellig en hebben savonds nog met ze afgesproken. Na een avond vol eten, poolen, drank, karoake en gezelligheid gingen we rond uurtje of 1 slapen.
De airco werkte slecht en zo konden we nauwelijks slapen.

De volgende ochtend was Eva aan de diarree en is niet meegegaan naar Ayutthaya. Dieuwke ging met Jeffrey en Jesse de stad in. In de middag kwamen ze weer terug en zijn we nog even de stad in gegaan. Dit was niet heel prettig voor Eva. We gingen terug naar het hostel om te eten. Echter bij Eva ging dit niet zoals gepland. Dieuwke wilde graag Ayutthaya bij nacht zien, maar Eva kon niet mee, dus ging ze met een andere jongen, Marco even snel de stad in. Dit werd een race tocht op de fiets maar was echt de moeite waard. Jullie zullen het misschien niet geloven, maar Eva heeft hier echt gefietst :P
We gingen met de Tuk Tuk naar het station om de nachttrein te halen, die ook vertraging had. We zijn steeds blijer met de NS, want de NS is hier niks bij.

In de trein kwamen we nog de jongens van de avond er voor tegen, die waren naar een stad met apen geweest. Volgens onze TAT man waren ze er niet meer, maar zij hebben ze wel degelijk gezien.

Vanavond willen een massage nemen en morgen gaan we waarschijnlijk naar de Tiger Kingdom. Dus het is hopen dat Eva zich een stuk beter gaat voelen want Dieuwke heeft er heel veel zin in!

In Chiang Mai willen we verder nog een Jungle Trekking maken van 3 dagen en misschien nog naar Pai.

Wat we daarna gaan doen weten we nog niet, Indonesie, Maleisie of toch gewoon naar de Eilanden. Moeilijke keuzes.

Liefs vanuit het warme Chiang Mai!

  • 13 Juli 2009 - 09:49

    Herman:

    Hallo Dieuwke en Eva,

    Een leuke reis maken jullie. Chiang mai vonden wij een leuke en overzichtelijke stad. We hebben daar alles met de fiets gedaan; al wordt je dan wel meewarig aangekeeken. EWant een brommertje is wel het minste dat je moet hebben...

    Neem je tijd, wordt lekker lui en vergeet de eilanden niet.
    Plezier,
    Herman en Trix

  • 13 Juli 2009 - 10:18

    Henk/ 't Zusje:

    Hai lieve meis, en andere lieve meis... Ik zie dat de reis zn beproevingen heeft maar ook heel veel mooie momenten. Drinken jullie wel genoeg cola? Haha, wie weet wat t scheelt. Ik hoop dat Eef zich snel beter gaat voelen en dat jullie nog veel leuke mensen leren kennen. Heel veel plezier en geniet ook een beetje extra voor mij! Hier gaat alles verder ook prima... dus komt allemaal goed!
    Dikke knuffel van mij voor jullie.
    XX Henk

  • 13 Juli 2009 - 11:47

    Leonie:

    Heya
    Ik ben best jaloers als ik alles zo hoor. Sterkte Eva, hoop dat het over is. De vaccinatie-vrouw bij het LUMC zei tegen mij dat cola drinken helpt tegen reisdiarree, of in ieder geval het voorkomen.
    Jungle Trekking? Klinkt cool!

  • 13 Juli 2009 - 15:40

    Tineke En Fred:

    Wat maken jullie een hoop mee!
    We vinden het heel leuk om dit allemaal te volgen.Thailand gaat voor ons echt leven door al deze verhalen.
    Veel plezier bij de massage, en hopelijk is Eva al weer beter.
    Liefs van ons.

  • 13 Juli 2009 - 17:55

    Yvonne:

    Wat leuk om jullie reis op deze manier te volgen en wat gebeurt er veel. Jullie vinden je weg wel in dat vreemde oord. Wat een ondernemingslust en hopelijk dat Eva zich snel weer goed voelt. Ik ga lekker achter mijn computer op toch wel redelijke afstand, jullie avonturen op de voet volgen. En dan kunnen Tineke en ik gewoon op een bankje bij de Kaag wat mijmeren over twee ladies in Thailand, veel plezier, Yvonne

  • 14 Juli 2009 - 18:45

    Everdien:

    O wat klinkt dat allemaal prachtig!Het lijkt me idd moeilijk kiezen wat je allemaal nog wilt gaan doen, met zoveel moois!Nou ja anders ga je toch nog een keertje?
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Dieuwke

Hallo Allemaal, Zoals de meesten van jullie weten, ben ik net geslaagd. En voordat ik nu ga beginnen aan de volgende fase van mijn opleiding, namelijk de universiteit van Wageningen, ga ik deze maand genieten van het prachtige Thailand! Een land vol prachtige natuur, lachende mensen, warmte en mooie stranden. Samen met een vriendin, Eva, ga ik backpacken. We hebben nu alleen nog maar globale plannen van wat we willen doen, dus als ik morgen daar in Thaland aankom begint een super gaaf avontuur. We zitten nog nergens aan vast en kunnen de hele maand doen waar we zin in hebben. Ik ben erg benieuwd, een klein beetje zenuwachtige maar heb er heel veel zin in! Ik hou jullie op de hoogte... Dikke kus, Dees

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 11760

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 03 Mei 2015

Life in Burundi

28 Maart 2014 - 08 Augustus 2014

Stage in Uganda!

08 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: